ورزش خانوادگی چیست؟

1402-05-02
ورزش خانوادگی چیست

ورزش منظم یکی از مهمترین کارهایی است که می‌توانید برای سلامت خانواده خود انجام دهید. هیچ زمانی بهتر از همین حالا برای بلند شدن از روی مبل، گذراندن زمان دور از صفحه نمایش موبایل، ارتباط گرفتن با خانواده و سرمایه گذاری برای سلامتی بهتر برای همه شما وجود ندارد.
همه ما می‌دانیم پدر و مادر اولین الگو‌های یادگیری برای کودکان هستند. کودکان با دیدن یاد می‌گیرند. در ورزش خانوادگی کودک شما همزمان تمرینات شما و خودشان را با هم می‌بیند. این کار باعث ایجاد عادات مناسب برای سلامتی و تفریح در کنار اعضای خانواده می‌شود. 
از نکات زیر برای کمک به تشویق فرزندان و خانواده خود به ورزش استفاده کنید و در عین حال پایه و اساس خوبی برای زندگی سالم خود و دیگران ایجاد کنید. در ادامه قصد داریم تا با ورزش خانوادگی و فواید آن آشنا شویم. 

مطالعه بیشتر : فواید ورزش کاراته

آیا ورزش خانوادگی تاثیر فوری بر بدن می‌گذارد؟

ورزش فواید سلامتی و اثر فوری دارد و رفاه را برای کل خانواده افزایش می‌دهد، موارد زیر اثرات مثبت و فوری پس از هر بار ورزش خانوادگی است:
•    پرهیز از کسالت
•    بهبود خلق و خو و عزت نفس
•    رفع استرس و اضطراب
•    خواب آرام
•    تقویت استخوان‌ها و عضلات

ورزش-خانوادگی

فعالیت بدنی سلامتی طولانی مدت در آینده را افزایش می‌دهد. ورزش منظم خطر ابتلای شما یا فرزندتان به بیماری‌های مزمن مانند دیابت، فشار خون بالا و بیماری قلبی را در آینده به طور چشمگیری کاهش می‌دهد.
ورزش خانوادگی در واقع ورزش کردن و یا سبک زندگی سالم به صورت گروهی است. برای هر خانواده، بزرگ و کوچک، جوان و پیر، شهری و روستایی باید مورد توجه قرار گیرد. با به اشتراک گذاشتن فعالیت بدنی و غذاهای مغذی، سلامت خانواده شما بهبود می‌یابد و از همه مهمتر از اوقات با هم بودن لذت زیادی می‌برید. 

مطالعه بیشتر: سبک های کاراته

زمان مناسب انجام ورزش خانوادگی چند دقیقه است؟

کودکان و نوجوانان حداقل 180 دقیقه فعالیت بدنی در روز داشته باشند. که یک ساعت آن باید شامل حرکات متوسط تا شدید بدنی باشد. برای بزرگسالان حداقل 150 دقیقه فعالیت هوازی متوسط در روز ایده آل است.
چگونه اعضای خانواده را به ورزش خانوادگی ترغیب کنیم؟
از این نکات برای ایجاد یک برنامه تناسب اندام خانوادگی استفاده کنید و فعالیت بدنی را به بخشی از روال خانواده خود تبدیل نمایید.
•    یکدیگر را به چالش بکشید. با انتخاب نوبت فعالیت بعدی، همه را درگیر کنید.
•    زیاده روی نکنید. اهداف واقع بینانه داشته باشید. انجام بیش از حد فعالیت‌های ورزشی و فشار آوردن به بدن خطر آسیب دیدگی را افزایش می‌دهد یا می‌تواند باعث از دست دادن علاقه کودکان شود.
•    پیگیری کنید. پیشرفت خود را ثبت کنید و نقاط عطف را جشن بگیرید.
•    بهتر است ورزش را تبدیل به فعالیتی سرگرم کننده کنید. هر چه فعالیت‌ها لذت‌بخش‌تر باشند، احتمال اینکه خانواده‌ و کودکان به برنامه ورزشی پایبند باشند، بیشتر می‌شود. 

فواید ورزش خانوادگی چیست؟

ورزش-خانوادگی

مطالعه بیشتر: آموزش حرکات اصلاحی

در ادامه فقط برخی از فواید ورزش خانوادگی آورده شده است:

عادات سالمی‌ایجاد می‌کنید

زمانی که کل خانواده در کنار هم از لحاظ جسمی‌فعال تر باشند، همه از کمک به حفظ وزن سالم، کاهش استرس، کاهش خطر بیماری قلبی و سایر شرایط جدی سود می‌برند. ورزش خانوادگی می‌توانید راهی برای فعال ماندن در تمام طول سال باشد. پیاده روی بیشتر، استفاده از پله به جای پله برقی در مراکز خرید و ورزش در داخل خانه همه چیزهایی هستند که می‌توانید در هر زمانی از سال انجام دهید. بیرون رفتن و فعال ماندن از طریق فعالیت‌های گروهی خانوادگی برای شما و فرزندانتان در دراز مدت مفید است.

همه اعضای خانواده درگیر ورزش می‌شوند

ایجاد فعالیت‌هایی برای کل خانواده راه خوبی برای حفظ انگیزه و درگیر نگه داشتن همه است. انتخاب فعالیت ورزشی را به بحثی تبدیل کنید که همه در آن شرکت کنند تا همه افراد، از مادر گرفته تا پدر و هر کودکی درگیر باشند. می‌توانید پیاده روی، اسکیت، توپ بازی و استخر را برای فعالیت‌های گروهی خانوادگی انتخاب نمایید. 

مطالعه بیشتر: تاثیر کاراته بر روی قد

می‌تواند به ایجاد پیوند خانوادگی کمک کند

فعالیت ورزشی در کنار خانواده و تشویق آنها باعث می‌شود تا اعضای خانواده در کنار هم قرار بگیرند و زمان بیشتری را با هم سپری کنند.

کدام ورزش‌ها برای تمامی‌اعضای خانواده مناسب است؟

کدام ورزش خانوادگی منلسب است

برای شروع می‌توانید ورزش‌های ساده را انتخاب کنید. بعد از انجام آنها و ترغیب کودکان به سراغ ورزش‌های تخصصی بروید.

خانوادگی به پارک بروید

از جمله فعالیت‌هایی که در دسترس همگان است و به صورت رایگان در اختیارتان قرار دارد گردش در پارک است. استفاده از وسایل بازی پارک در کنار سایر بچه‌ها و پیاده روی با پدر و مادر می‌تواند تمرین هوازی مناسبی باشد. 

فوتبال یا دوچرخه سواری را با هم انجام دهید

حلقه زدن، طناب بازی، فوتبال، والیبال، دوچرخه سواری، انواع مختلف رقص مانند زومبا و سایر ورزش‌ها و فعالیت‌های مورد علاقه کودک خود را با هم در ساعات مناسب انجام دهید. 

مطالعه بیشتر: بهترین ورزش رزمی برای کودکان

پیاده روی را به عادت روزانه تبدیل کنید

پیاده روی‌های کوتاه در بعد از ظهر را می‌توانید وارد روتین زندگی خود کنید. نیازی نیست با کودکان مسافت زیادی بروید تا خسته شوند. کافی است کمی‌پیاده روی کنید تا آنها با دیدن شما الگو بگیرند و عادت سالم زندگی کردن در آنها شکل بگیرد. 

سخن پایانی

هدف از ورزش خانوادگی افزایش مهارت‌های اجتماعی فرزندان و ایجاد الگویی سالم در زندگی کودکان است. کودکان با دیدن پدر و مادر در کنار خود بیشتر به و رزش کردن تشویق می‌شوند و این عادت سالم تا آخر عمر در آنها شکل می‌گیرد. می‌توانید این ورزش‌ها را در پارک، سالن‌های ورزشی و حتی در خانه انجام دهید. 
اگر اعضای خانواده شما آماده شروع یک زندگی سالم‌تر هستند، همین حالا با ما تماس بگیرید و از شرایط کلاس‌های خانوادگی ما در حرکات اصلاحی، کلاس کاراته و آمادگی جسمانی مطلع شوید. منتظر شما هستیم. 

  • 1742 030 0938
  • kiyanrad021@gmail.com

بلاگ کیان کشفی راد
hr.bozorgi@gmail.com

با درود و عرض ادب خدمت شما من با کل نظر های شما موافق هستم ورزش با خانواده باعث اتحاد و دوستی بین افراد خانواده خواهد شد متاسفانه در کشور امکانات کم باعث شده خانواده ها نتوانند با هم این کار را انجام بدند،

دسته بندی

ارتباط با باشگاه

از طریق این فرم می توانید با ما در ارتباط باشید.فقط کافی است اسم، آدرس ایمیل و متن پیام خود را برای ما ارسال کنید.ما خیلی زود با شما ارتباط برقرار می کنیم.

  • 1742 030 0938
  • kiyanrad021@gmail.com

طراحی با © تگباز