تاثیر کاراته بر روی قد

1402-04-26
تاثیر کاراته روی قد

سالیان زیادی است که متخصصان درباره ورزش رزمی ‌کاراته و تاثیر آن بر روی قد تحقیق می‌کنند. محققان و سایر افراد از کاراته‌کارها پرسش‌هایی می‌پرسند تا مشخص شود آیا ورزش کاراته روی قد آن‌ها تأثیر می‌گذارد یا خیر، و اگر تأثیر دارد، چگونه بر قد آنها تأثیر مثبت یا منفی داشته است؟ در این مقاله به بررسی نتایج تاثیر کاراته بر روی قد توسط متخصصان می‌پردازیم. تا انتها همراه باشید. 

آیا کاراته بر قد تاثیر مثبت یا منفی دارد؟

برخی از مطالعات به این نتیجه رسیده است که تاثیر کاراته بر روی قد مثبت است. دیگران استدلال می‌کنند که هیچ تاثیر قابل توجهی بر اندازه بدن ندارد. کاراته شما را بلندتر یا کوتاهتر از آنچه که هستید نمی‌کند و جهش رشد تحت تأثیر کاراته قرار نمی‌گیرد. کاراته فقط ورزش محرک ذهنی و راهی برای حفظ تناسب اندام است.
کاراته جدای از فراهم کردن راهی برای توسعه قدرت ذهنی، جسمی، بهبود چابکی و توانایی دفاع از خود، هیچ تأثیر کلی بر رشد بدن ندارد. یک فرد لاغر می‌تواند شروع به تمرین کاراته کند و بعد از چند ماه ظاهری عالی داشته باشد. اگر فرد در زمان ورزش کاراته از نظر جسمی‌رشد کنند و افزایش قد داشته باشند این ویژگی‌ها تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند تغذیه و رژیم غذایی است.

بهترین ورزش رزمی برای کودکان

عوامل موثر در رشد

تغذیه، سن، ترکیب ژنتیکی، نژاد، هورمون‌ها، محیط و بهداشت از عوامل موثر بر رشد فرد هستند. یک فرد می‌تواند ماه‌ها به طور منظم به باشگاه برود و همچنان تغییری در ظاهر او ایجاد نشود زیرا تغذیه درستی ندارد. کاراته روی قد یا رشد تاثیری ندارد.

آیا کاراته مانع رشد می‌شود؟

گاهی این سوال پیش می‌آید که اگر کاراته باعث افزایش قد یا رشد نمی‌شود، آیا باعث کاهش آن می‌شود؟ آیا تمرین شدید، انضباط ذهنی و تکنیک‌های پیچیده انجام شده در کاراته رشد بدن انسان را کند می‌کند؟
کاراته تاثیر منفی بر رشد قد ندارد. کاراته به عنوان یک ورزش مانع رشد نمی‌شود. اما تمرین با تغذیه کافی می‌تواند تغییراتی در بدن انسان مانند افزایش توده عضلانی، استقامت، مهارت‌های سازگاری بیشتر، استخوان‌های قوی تر و قدرت ایجاد کند. 


ورزش‌هایی مانند کاراته، شنا، شمشیر بازی و سایر ورزش‌های انجام شده، رشد را کاهش یا افزایش نمی‌دهند. همه اینها ورزش هستند و ورزش فعالیتی است که برای سرگرمی‌و ایجاد مهارت‌های استقامتی انجام می‌شود. با تغذیه مناسب، این ورزش‌ها ممکن است راهی برای ساختن توده عضلانی و افزایش برخی از قسمت‌های بدن شوند، اما این افزایش به مواد مغذی و رژیم غذایی آنها بستگی دارد، نه فقط ورزش.
در حالت کلی تمرین هنرهای رزمی ‌مانند کاراته باعث کاهش رشد در کودکان یا نوجوانان نمی‌شود. مطالعات نشان می‌دهد که برعکس، ورزش رزمی ‌در دوران کودکی اثرات مثبتی بر استخوان‌ها دارد که ممکن است تا بزرگسالی ادامه یابد، حتی اگر فعالیت متوقف شود.
افرادی که ورزش کاراته انجام می دهند استخوان بندی قوی تری نسبت به سایر افراد خواهند داشت. ستون فقرات قوی و استخوان لگن محکم می تواند شرایط بهتری برای رشد استخوان های کوچک بدن ایجاد کنند. این امر ممکن است بر رشد قد تاثیر مثبتی بگذارد. 

آیا کاراته روی قد تأثیر می‌گذارد؟

کاراته کودکان و رشد به یکدیگر ارتباطی ندارند. به این معنی که یکی روی دیگری تأثیر نمی‌گذارد. در درجه اول به این دلیل که کاراته یک ورزش رزمی ‌است. این یک واقعیت است که هیچ ورزش رزمی ‌از جمله کاراته و تای چی باعث افزایش قد یا کوتاهی نمی‌شود.
هیچ فعالیت بدنی که بر قد تأثیر بگذارد، حتی کاراته وجود ندارد. برخی از مطالعات ادعا کرده اند که انجام تمرینات کششی می‌تواند اندام‌ها را بزرگ کرده و پرورش دهند، اما هیچ مطالعه موردی برای اثبات این قضیه نیز وجود ندارد. 
تنها کاری که ورزش رزمی ‌انجام می‌دهد افزایش قدرت، استقامت و اعتماد به نفس است. شایان ذکر است که افزایش همه اینها ممکن است همراه با افزایش رشد باشد زیرا هورمون‌ها بهتر کار می‌کنند اما صرفا کاراته بر این امر تأثیر نمی‌گذارد.
در حال حاضر هیچ مطالعه ای مبنی بر تاثیز کاراته بر روی قد وجود ندارد. باید ببینیم در آینده چه تحقیقاتی انجام خواهد شد.

آیا هنرهای رزمی ‌بر قد تأثیر می‌گذارد؟

در میان فهرست عوامل موثر بر افزایش قد، هنر رزمی ‌یک بار هم ذکر نشده است. اگر علم، افزایش قد را به هنرهای رزمی ‌مرتبط نکند، چگونه می‌توانیم هنر رزمی ‌را با قد مرتبط بدانیم!
هنرهای رزمی ‌باعث افزایش یا کاهش قد نمی‌شود. به سادگی می‌توان گفت که هنرهای رزمی ‌صرفاً ورزشی برای مبارزه و دفاع هستند. هنرهای رزمی ‌نیاز به تمرکز ذهنی و جسمی‌دارند و اینها عواملی نیستند که بر قد تأثیر بگذارند.

آموزش حرکات اصلاحی

مزایای یادگیری ورزش کاراته 

وررش کاراته به طور کلی تاثیر فیزیکی مثبتی بر روی بدن افراد دارد. در ادامه سایر مزایای کاراته را با هم بررسی می کنیم. 

محافظت شخصی

انتخاب کاراته برای دفاع و محافظت از خود کار هوشمندانه ای است. زیرا همیشه اتفاقات و خطر های پیش بینی نشده ای ممکن است برای افراد در طول زندگی پیش بیابند. این ورزش اعتماد به نفس بالایی برای مواجهه با خطرات احتمالی به افراد می دهد. 

افزایش سلامت بدنی

ورزش کاراته به افزایش سلامت فیزیکی و روحی کمک زیادی کرده و بدن را قوی و انعطاف پذیر می کند. این ورزش کالری زیادی می سوزاند و برای سلامت رگ های خونی و قلب مناسب است. اگر به همراه این ورزش رژیم غذایی و خواب مناسبی داشته باشید تاثیر مثبت آن را زودتر احساس خواهید کرد. 

کاهش استرس کودک

اگر فرزند شما درس می خواند کاراته می تواند به کاهش استرس، افزایش اعتماد به نفس و کاهش فشار تحصیلی به آنها کمک کند. تمرکز کردن فرد برای انجام حرکات کاراته باعث می شود مدتی از استرس ها و افکار روزمره بیرون بیایید و کمی استراحت ذهنی داشته باشید. 

ایجاد نظم و تمرکز در تمامی امور زندگی

به دلیل نیاز به هماهنگی دست، پا و ضرباتی که زده می شود قدرت تمرکز بالا می رود. همچنین برای ورزش کاراته مربی دستورالعمل هایی را ارئه می دهد که باید بر طبق آنها عمل کرده و با نظم و پشت سر هم تمامی حرکات را انجام دهید. 

مطلب پیشنهادی: معرفی انواع سبک های کاراته

سخن پایانی

کاراته نوعی هنر رزمی ‌است. شما تکنیک‌های مختلفی را برای بهبود قدرت ذهنی و روش‌های دفاع شخصی خود تمرین می‌کنید. با پیروی از دستورالعمل‌های ورزشی، هل می‌دهید و حمله می‌کنید، اما برای دفاع از خود با دقت تلاش می‌کنید.
کاراته، بازی قدرت، استقامت و نظم است. هیچ یک از این عوامل بر رشد تاثیر نمی‌گذارد. کاراته، به عنوان یک هنر رزمی ، بسیار محبوب شده است. می‌توانید بچه‌هایتان را برای شرکت در کلاس‌ها، بدون ترس از تأثیر منفی کاراته بر رشد آنها ثبت‌نام کنید. زیرا این هنری است که در رشد اختلال ایجاد نمی‌کند. همه می‌توانند کاراته را یاد بگیرند و در دفاع شخصی استاد شوند.
در صورت تمایل به ثبت نام کودکان در کلاس‌های کاراته با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید. 

دسته بندی

ارتباط با باشگاه

از طریق این فرم می توانید با ما در ارتباط باشید.فقط کافی است اسم، آدرس ایمیل و متن پیام خود را برای ما ارسال کنید.ما خیلی زود با شما ارتباط برقرار می کنیم.

  • 1742 030 0938
  • kiyanrad021@gmail.com

طراحی با © تگباز